Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/moname/domains/monameshkin.com/public_html/wp-content/themes/enfold/config-templatebuilder/avia-shortcodes/helper-masonry.php on line 322

نام پروژه : آپارتمان 4 طبقه

آدرس: تهران

کارفرما : آقای مهندس یزدی

طراح: مهندس مونا مشکین مهر

تاریخ اجرا: 1385-1386

نوع پروژه : مسکونی

مساحت سایت پروژه :  100مترمربع

مساحت ساخته شده : 240 مترمربع

مشخصات پروژه

خواسته کارفرما طراحی نمای یک آپارتمان 4 طبقه جنوبی بود که اسکلت و دیوارچینی آن تکمیل شده بود. ورودی پارکینگ و دسترسی پیاده در طبقه همکف قرار گرفته است و با پیاده رو همسطح میباشد.
آلترناتیو 1: به دلیل عرض محدود زمین تصمیم طراح بر این بود که بر راستای خطوط افقی تاکید شود و با قاب بندی متفاوت دور پنجره ها، تنوعی در فرم هر طبقه به وجود بیاید. استفاده از جزییات ساده و خطوط مستقیم هم در ابعاد کوچک نما باعث سادگی و پرهیز از اغتشاش میشود. در لبه دست انداز بام هم با ایجاد خط منحنی و گلدان ، خط آسمان پروژه دارای جذابیت شده است.
آلترناتیو 2 : استفاده از ستون سازی آجری بر راستاهای عمودی پروژه تاکید میکند و طبقه همکف به صورت یک صفحه آجری طراحی شده است . جزییات چوبی در ترکیب با آجر حس گرمی و نزدیکی به طبیعت و معماری سنتی ایرانی را القا میکند.
آلترناتیو 3 : گزینه استفاده ازمتریال سنگ با بافت های متنوع و به صورت تک رنگ، وترکیب خطوط عمودی و افقی نیز پیشنهاد شده است.

از دیگر مشخصات پروژه کم هزینه بودن و سهولت اجرای جزییات میباشد.(انتخاب نهایی کارفرما جهت اجرا آلترناتیو شماره 1  است .)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید